آگوست 17, 2022

عملکرد پیستون خودرو

عدم سوختگی در پیستون به علت بالای دمای محیط دوچندان اهمیت است. قدرت زیاد زیادی تولید خواهد شد و این توان تقریبا 4 برابر قدرت تولیدی بوسیله پیستون لاغر مهم شاتون کوتاه هست پیستون نیسان 2000 . نسخه اول این ماشین در بهمن ماه ۱۳۹۸ رونمایی شد اما آغاز ایجاد آن به آخرها سال ۱۳۹۹ برمیگردد و در غایت تارا در گونه ۱۴۰۰ برای اولی توشه روانه بازار شد. یکی از از دلایل عبور همین گازها وجود دهانه حلقه هست که اندکی نشت گاز را امکان پذیر می کند همچنین فشار احتراق در شروع حرکت ممکن است به حدود 6900 کیلو پاسکال برسد. همین فشار بیرونی از خواص فنری حلقه ها ناشی می شود ، ولی در زمان احتراق مهم فشار گاز پشت رینگ ها که آنها را محکم تر به دیواره سیلندر فشار می دهد ، کامل شدن می شود. بخش اکثر گازی که از رینگ دانسیته بالایی عبور می کند پشت حلقه دانسیته پایینی یا رینگ وسط به دام می افتد این دو حلقه دانسیته به امداد یکدیگر فشار احتراق را تحمل کرده و مانع رد شدن کمپرس می پیستون نیسان عظام شوند. پاره ای از گازهای پر فشار حاصل از احتراق پشت رینگ ها عده می شود و به پیشانی حلقه فشار وارد می نماید تا به طور کامل مهم جداره سیلندر تماس پیدا کند. پاره ای از گازهای پرفشار حاصل از احتراق از رینگ حجمی بالایی پیشین و بین فاصله دو حلقه حبس می شوند. ایجاد لایه ای از آب کروم نرم بر روی کروم مشقت بار به تولید تماس خوبتر در بین رینگ و جداره سیلندر یاری می کند همچنین اهمیت تولید پوششی از مولیبدن بر روی حلقه می توان از سایش آن در دمای بالا خودداری کرد. همانگونه که می دانید بالای پیستون محفظه احتراق می باشد و مخلوط سوخت و هوا می بایست در گوشه و کنار احتراق فشرده بشوند تا اهمیت یک جرقه ریز شمع ، محترق شوند و موج انفجار حاصله ، پیستون را به تحت رانده و ساخت نیرو و انرژی بنماید؛ در صورتی که قطر پیستون از قطر سیلندر ( قطر بوش سیلندر ) کوچکتر باشد ، هوا و سوخت در هنگام فشرده شدن ، از فضای خالی بین پیستون و سیلندر بیرون می شود و مواد احتراق ، فشرده نشده و احتراق به صدق انجام نمی شود؛ از طرف دیگر در صورتی که قطر پیستون عمده از قطر سیلندر باشد ، پیستون داخل سیلندر گیر می کند و قابلیت و امکان حرکت پیدا نمی کند. بعضی از حلقه های پیستون (کرومی) چنان سختند که نمی توانند عمل درزبندی را به صدق انجام دیتا و موتور پیش از ساییده شدن حلقه ها، روغن را می سوزاند. هر چه فشار احتراق عمده باشد کار درزبندی حلقه های جرم خوبتر انجام می شوند. در سرانجام در هر دو حوزه‌ درزبندی انجام می شود البته به رینگ حجمی پایینی فشار کمتری وارد می شود به جهت بهبود درز بندی رینگ پایینی معمولا از حلقه پیچشی استعمال می کنند. فشار این گازها سبب می شود که سطح زیری حلقه ها محکم به کف نشیمنگاه حلقه بچسبند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.