سپتامبر 23, 2021

عملکرد خوب تویوتا یاریس GR در تست گوزن – خودرونویس

مدل RS یاریس GR که صرفا برای ژاپن عرضه می شود، برخلاف دو مدل قبلی، از پیشرانه ی ۱/۵ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی با قدرت ۱۱۸ اسب بخار و گشتاور ۱۴۸ نیوتن متر بهره می برد؛ این پیشرانه در مدل معمولی یاریس نیز به کار رفته است. تویوتا – Toyota – از بزرگترین خودروسازان ژاپن و پر فروشترین برندهای جهان است. شتاب صفر تا ۱۰۰ در هیوندای اکسنت ۱۱٫۴ ثانیه و در تویوتا یاریس ۱۲ ثانیه خواهد بود. از اینرو این خودرو تنها در زمان ۸٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. این خودرو با پیشرانه دوم خود در مدت زمان ۱۰٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد. نخستین نسل از این خودروی کوچک جثه در سال 1999 میلادی روانهی بازار شد و روند تولید آن به مدت شش سال ادامه یافت. حال با توجه به مشخصات فنی این خودرو شاید این سوال برای شما مطرح شود که چرا با وجود تفاوتهایی که در قدرت موتور این دو خودرو وجود دارد، اما از لحاظ قیمتی در یک رده قرار دارند، در این خصوص باید گفت تفاوت مصرف سوخت این دو خودرو تنها دلیل این امر است بهطوری که با اعلام حذف سوخت یارانهای خودروهای وارداتی با حجم موتور ۱۳۰۰سیسی به بالا خودروی یاریس تنها خودروی وارداتی است که به دلیل داشتن موتور ۱۳۰۰ سیسی از این قانون مستثنی شده است به همین دلیل قیمت آن از ۲۱میلیون تومان در زمان عرضه به ۲۶ تا ۲۷میلیون تومان رسیده است.

کیفیت متریالی که در طراحی کابین کیا سراتو به کار برده شده اند با توجه به کلاس این خودرو رضایت بخش است. در نمای جانبی این خودرو طراحی جالب و اسپرت رینگ ها بیشتر از هر چیز دیگر توجه ما را جلب می کند به ویژه خطی که در پایین درب جلو و عقب خودرو کشیده شده است ظاهر این خودرو را حجیم تر کرده است. در بخش عقب این خودرو تغییرات خیلی جزئی صورت گرفته است که شامل تغییرات در چراغ ها و سپر عقب آن است. جدید ترین مدل هر یک از خودروهای سراتو و یاریس در کشور ما، مدل ۲۰۱۷ بوده که در طراحی ظاهری، طراحی داخل کابین و مشخصات فنی آن ها تغییرات جزئی نسبت به مدل های قبلی آن ها اعمال شده است اما به نظر می رسد کمپانی کیا خیلی قوی تر از کمپانی تویوتا عمل کرده است بد نیست نگاهی بیندازیم که کدام یکی از این دو رقیب پیروز میدان خواهند شد. برای آنهایی که به عملکرد خودرو اهمیت میدهند، فورد Fiesta به دلیل ارایه رانندگی سرگرم کننده در این کلاس با در اختیار داشتن جذاب ترین کابین، میتواند گزینه خوبی باشد. کمپانی کیا در سراتو از همان جلو پنجره بزرگ همیشگی که در خودروهای این کلاس استفاده می کند، استفاده کرده است اما از چراغ های کاملا متفاوتی استفاده نموده است چرا که چراغ های جدید این خودرو نسبت به مدل قبلی آن بزرگ تر طراحی شده اند.

اما نگاهی به میزان مصرف سوخت این دو خودرو نشاندهنده بهینه بودن یاریس سدان است بهطوری که این خودرو در هر صد کیلومتر ۵/۶ لیتر بنزین میسوزاند در حالیکه سراتو برای طی کردن این مسافت نیازمند ۸/۷ لیتر سوخت است.اما از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز این دو خودرو به دلیل داشتن ترمز ABS (ضدقفل) و ایربگ کیسه هوا در رده خودروهای ایمن قرار دارند اما کیاسراتو به ترمز ضدقفل دو گانه به همراه ترمز دیسکی خنکشونده نیز مجهز است. با مقایسه تویوتا یاریس ۱۵۰۰ سیسی و هیوندای اکسنت از نظر ایمنی باید گفت که هیوندای اکسنت به امکاناتی مانند ۶ عدد کیسه هوا و سیستمهای ترمز و پایداری ABS ،EBD ،EBA ،VSC ،TCS و HAC مجهز است؛ درحالیکه تویوتا یاریس تنها از امکاناتی مانند ۲ عدد کیسه هوا و سیستم های ABS و EBD بهره میبرد. یاریس سدان که سال گذشته به صورت هاچبک وارد بازار کشور شد در همان ابتدا توانست به دلیل مصرف کم سوخت طرفداران بسیاری را جلب کند که این امر موجب شد چند ماه بعد مدل صندوقدار آن نیز به بازار داخلی راه یابد.مدل دنده اتومات یاریس سدان هماکنون با خودرو سراتو دنده معمولی محصول شرکت کیاموتور از لحاظ قیمتی در یک محدوده قرار دارند، با این تفاوت که سراتو از موتور ۲۰۰۰ سیسی بهره میبرد که به واسطه آن میتواند ۱۴۳ اسب بخار قدرت تولید کند اما یاریس سدان دارای موتور ۱۳۰۰ سیسی است که توانایی تولید ۸۴ اسب بخار قدرت را دارد.از سوی دیگر شما با یاریس سدان میتوانید تا سقف ۱۷۰ کیلومتر در ساعت گاز بدهید؛ اما سراتو به شما این فرصت را میدهد که سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت را تجربه کنید.از سوی دیگر شما با سراتو نیازمند ۲/۹ ثانیه زمان هستید تا بتوانید به شتاب صفر تا صد دست پیدا کنید در حالی که تویوتا یاریس به دلیل آنکه از موتور کمقدرتی بهره میبرد برای رسیدن به این شتاب نیازمند ۱۱ ثانیه زمان است؛ اما نگاهی به میزان مصرف سوخت این دو خودرو نشاندهنده بهینه بودن یاریس سدان است؛ بهطوری که این خودرو در هر صد کیلومتر ۵/۶ لیتر بنزین میسوزاند؛ در حالیکه سراتو برای طی کردن این مسافت نیازمند ۸/۷ لیتر سوخت است.اما از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز این دو خودرو به دلیل داشتن ترمز ABS (ضدقفل) و ایربگ کیسه هوا در رده خودروهای ایمن قرار دارند؛ اما کیاسراتو به ترمز ضدقفل دو گانه به همراه ترمز دیسکی خنکشونده نیز مجهز است.

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ بررسی و مقایسه تویوتا یاریس ۱۵۰۰ سیسی است، برای شما مفید بوده باشد. ۱۵۰۰ ۳۶۲ ۵۷۰ ۶ اتوماتیک ۴/۴ ۲/۱ ۱۴۹۰ . 2016 Toyota Yaris LE انتخاب سطح تریم SE با گیربکس اتوماتیک با اضافه کردن ۱۲۶۰ دلار دیگر به قیمت تویوتا یاریس، یک صندلی راننده با قابلیت تنظیم در ۶ جهت و طراحیهای چرمی در غربیلک فرمان و دسته دنده را تویوتا یاریس اتومات به همراه دارد. هر دو خودرو برای انتقال قدرت به چرخهای جلو از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک بهره میبرند. گروه خودرو- دو خودروی یاریس سدان دنده اتومات و سراتو دنده معمولی از جمله خودروهایی هستند که در رده قیمتی ۲۶ تا ۲۸میلیون تومان قرار دارند. در ابتدای سال 99 سایپا تیزر خودروی شاهین را در تلویزیون نمایش داد. مدل دنده اتومات یاریس سدان هماکنون با خودروی سراتو دنده معمولی محصول شرکت کیاموتور از لحاظ قیمتی در یک محدوده قرار دارند، با این تفاوت که سراتو از موتور ۲۰۰۰ سیسی بهره میبرد که به واسطه آن میتواند ۱۴۳ اسب بخار قدرت تولید کند اما یاریس سدان دارای موتور ۱۳۰۰ سیسی است که توانایی تولید ۸۴ اسب بخار قدرت را دارد. یکی از دلایل دیگری که شما را به سمت خرید کیا سراتو ۲۰۱۷ سوق خواهد داد طراحی جذاب و اسپرت داخل کابین آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *