ژانویه 22, 2022

علائم خرابی پیستون خودرو

سوخت در بین دو پیستون مشتعل می گردد و در سرانجام حرکت پیستونها باطن سیلندر خویش هر دو میل لنگ را به چرخش وا میدارد. احتمال دارد بگویید موتور آتش می‌گیرد , شرکت بوش و پیستون تبریز البته صحیح است البته در اینجا رادیاتور ماشین نقش دوچندان مهمی را ایفا می نماید . در عوض استفاده از یک شفت بلند در خودرو های یک‌سری سیلندره در آن توپی وجود داراست که تمامی شاتون های پیستون ها به توپی وصل شده اند . به طور معمول در قسمت جلویی میل لنگ دندهای وجود دارد که به وسیله زنجیر، تسمه یا دنده میل بادامک یا میل سوپاپ را میچرخاند. در صورتی که بخواهیم به زبان ساده بگوییم که پیستون دقیقا چه کاری انجام می دهد، باید بگوییم که پیستون انرژی حاصل از احتراق سوخت در موتور را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل می نماید و در غایت این حرکت، به چرخها و به صورت حرکت چرخشی منتقل میشود. این نحوه به شکل همگانی در موتورهای 4 روزگار گزینه به کارگیری قرار میگیرد. زیبایی چرخه دو دوران این هست که نسبت به دسته شبیه چهارزمانه انرژی تولیدی بیشتری دارد، زیرا دو برابر عمده احتراق انجام می دهد (بهجای این که در هر چرخه یکبار عمل انجام دهد، کلیدی هر بار رفتوبرگشت یک مراحل کار انجام میشود) بدین ترتیب عمل انجامشده در این طرح اکثر است.پیشرانههای پیستون متقابل مدام وجود داشتهاند و از حدود سال ۱۹۰۰ در کشتیها، تانکها و لوکوموتیوهای راهآهن گزینه به کارگیری قرار میگیرند. موتورهای دیزلی بهطور کلی راندمان سوخت بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی دارند. این موتور از احتراق به روش فشرده سازی سوخت (CGI) بهره میبرد. این شرکت به دنبال سال یک موتور پیشرفته دیزلی حیاتی حداکثر اقتدار 1000 اسب بخار در سال 2024 است. یک واحد 2.7 لیتری 3 سیلندر میباشد که توان تولید 270 اسب بخار و حداکثر گشتاور 650 نیوتن متر را دارا است. در همین حالت قدرت و سرعت را می توان تماشا کرد . در همین شرایط میتوانید از دو کلمه استفاده کنید. هر تراز در این موتور ها نیم بدور یا ۱۸۰ جايگاه است، به این ترتیب یک سیکل کامل در موتورهای چهار روزگار دو بدور یا ۷۲۰ مرتبه است. موتور چرخشی فراوان نرم، توده و مدل و لبریز اقتدار و صدای آن سوای صداگیر فراوان بلند است. از مهمترین قسمت های پیستون ، مرحله بالایی آن می باشد ، شکل سطح بالای پیستون بر نحوه احتراق مخلوط سوخت و هوا اثر می گذارد و درصورتیکه تراز بالایی پیستون به لطف طراحی شود اختلاط مخلوط سوخت و هوا بهتر شده و منجر تولید قدرت بهینه می شود. با وجود این، طراحی موتور، سیلندر، سر سیلندر، گوشه و کنار احتراق و دسته سوپاپ، گزینش کننده نهایی شکل این قطعه است. هنگامی همین مشکل پیش آمده از بزرگی سر شاتون باشد باید بیرینگهای میل لنگ و بخشهای نشت بندی کننده را نیز ردوبدل کرد. تفلون کشور ایران دارای به کارگیری طیف وسیعی از پلیمرهای استاندارد و مواد ویژه، و تجربه در زمینه تولید کمپرسور رینگ ها؛ بهترین آببندی را همپا اساسی سایش کمتر و ارتفاع عمر عمده به شما ارائه می کند. علت مرسوم پیدایش این نقص‌ ، شکسته شدن بیرینگهای سوزنی needle bearings در قسمت سر بزرگ یا این که کوچک شاتون است ( اما در موتورهای کوچکی که از این نوع بیرینگها استعمال می شود چون اکثر اوقات موتورهای بجای بیرینگ سوزنی از بوش بیرینگ به کار گیری می نمایند یا یاتاقانهای معمولی plain bearing ) یا اینکه رینگ پیستونها شکسته شده و یا خار حافظ گژن پین رها می شود و همین مشکل را بوجود می آورد. رینگ پیستون یک واشر قابل انبساط چاکدار است، که به جهت ساخت آب بند در میان پیستون و جداره سیلندر به کار می­رود. هنگامی که سوخت و ساز موتور و شمع به رخ درست انجام شود، لکه قهوهای برروی پیستون تشکیل می گردد که در موتورهای دیزلی به رنگ شکلاتی است، این رنگ نشاندهنده این میباشد که مخلوط سوخت و اکسیژن به رخ صحیح و صحیح در محفظه احتراق وارد می‌شود و این رنگ براثر حرارت پدید میآید. در عاقبت چهار محفظهٔ جدا از هم تشکیل میشود. هوا آن گاه از مدخل وارد کمپرسور میشود. اگه فهم مطلب بالا براتون سخته خلاصش اینو بگم بهتون که اگه پیستون برعکس سوار سیلندر بشه خوشگل آغاز میکنه سیلندرو از یه طرف خراش میده و بعد از آن از مدتی کارکرد فاتحه سیلندر خونده میشه. خب متمایل به کدام طرف؟ در عاقبت سمت چپ پیستون طرف بار محوری بزرگتر (Major Thrust Face) و سمت علیه آن طرف بار محوری کوچکتر ( Minor Thrust Face) نامیده می شود. کلمه توشه محوری ( Thrust) و ضد توشه محوری (Antithrust) بعضا وقت ها به ترتیب به جای توشه محوری بزرگتر و بار محوری کوچکتر بکار می روند. موتورهای V10 و موتورهای V12 نیز بیشتر به جهت اتومبیلهای سوپر اسپرت بکار می روند. موتورهای دو روزگار به طور ساده انرژی بیشتری پس از هر بار احتراق ایجاد میکنند. در سرانجام عمل بیشتری هم ساخت میکنند. مهم حذف سر سیلندر فضای بیشتری ساخت می گردد و گرمای کمتری از گوشه و کنار موتور به بیرون بیرون میشود. این سیستم نه فقط وظیفه تامین هوای موتور بر عهده داراست بلکه وظیفه خارج کردن هوا از درون محیط احتراق را نیز بر عهده دارد. موتورهای دو زمانه به طور سنتی حیاتی ادغام نمودن روغن و بنزین عمل روغن کاری را انجام ارائه می کنند که دارای استانداردهای زیست محیطی فعلی یک کابوس به شمار میرود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *