آگوست 14, 2020
j - راه اندازی هتل

راه اندازی هتل

رستوران ساز از ابتدای شکل‌گیری ایده برای سرمایه‌گذاری و راه اندازی رستوران تا زمان به ثمر نشتن پروژه، در کنار شما می‌ماند.

منبع :

http://restoransaz.com/run-a-hotel/

 

هتل یا مهمانخانه یک واژه فرانسوی است و منظور از آن یک واحد اقامتی و مسکونی اجاره ای می باشد که هدف اصلی آن برآوردن نیازهای مهمان ها می باشد. هر هتل دارای شاخه های متفاوتی می باشد که هر یک از این شاخه ها به طور جداگانه نقش ویژه و عمده ای در برآورد نیازهای مسافران و مهمان ها ایفا می کنند و هر کدام از این بخش ها در میزان سودآوری یک هتل نقش اساسی را ایفا می کنند. با توجه به تغییرات جهان و پیشرفت های عمده ای که در طول زمان صورت می گیرد امروزه هتل ها نقش بسیار عمده ای را در زندگی بشر ایفا می کنند. با توجه به سازوکار و مدیریت صحیح در بعضی از هتل ها، آنها همواره پیشرفت می کنند و به موفقیت دست پیدا می کنند و این موفقیت باعث می شود که سوددهی هتل همواره افزایش پیدا کند، در سوی دیگر هتل هایی را می بینیم که با عدم درایت و مدیریت ناشایستی که در هتلداری و اقتصاد هتلداری انجام می شود با شکست روبرو می شوند.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - راه اندازی هتل

اگر بخواهیم هتلی را تاسیس کنیم در ابتدا باید به بررسی هزینه ها بپردازیم که این هزینه ها ناشی از شهر مورد نظر، متراژ و زیربنای هتل، تعداد اتاقها، محل احداث هتل و دیگر امکانات و استانداردها مورد نظر می باشد.

برای تاسیس یک هتل داشتن یک برنامه ریزی دقیق و سنجیده بسیار حائز اهمیت می باشد و پیش بینی های تمام مراحل کار باید به صورت جداگانه انجام پذیرد. بدین صورت که ابتدا باید نقشه از تمامی بخش های مختلف به همراه تجهیزات و وسایل و جانمایی تجهیزات مندرج در نقشه به طور کامل صورت بگیرد تا منطبق با بتوان برنامه ریزی دقیق و کاملی داشت.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - راه اندازی هتل

یکی از شاخصه های اصلی طراحی، معماری است. به طور کلی معماری که در یک هتل صورت می گیرد باید متمایز از هتل های دیگر باشد و طراحی های صورت گرفته هتل باید از استاندارد های بین المللی پیروی کند و خلاقیت های به کار رفته شده در این طراحی و معماری ها مشهود باشد. اگر  فضاها و متراژها به طور صحیحی طراحی شوند بدون شک رضایتمندی را در مشتریان خواهیم دید و این رضایتمندی باعث می شود مشتریان خرسند ما به نوعی به عنوان بازاریاب برای هتل عمل کرده و با انتقال حس رضایت خود به دیگران مشتریان جدیدی برای هتل جذب کنند.

به طور کلی سیاست ها و نگرش های مدیران با یکدیگر متفاوت می باشد و میزان خدماتی که یک هتل ارائه می دهد به طور مستقیم برگرفته از همین سیاست ها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *