دسامبر 10, 2022

اصول اولیه طراحی کاتالوگ

اصول اولیه طراحی کاتالوگ

 

پیروی از برخی اصول اساسی به ایجاد تعادل ، ایجاد علاقه و ارتباط کمک می کند. این دستورالعمل ها بین اشیاء مختلف ، رنگ ها ، بافت و فضای موجود در یک صفحه تعادل ایجاد می کند. طراحی شما با ثبات ، در عین حال جالب و برای چشم خوشایند خواهد بود. این نوع توجه مناسب را جلب خواهد کرد.

 

اصول زیر را در نظر داشته باشید :

 

·        عناصر مرتبط با گروه

·        تراز کردن عناصر

·        سازگاری و وحدت بصری

·        تضاد و تأکید

·        فضای سفید

 

عناصر مرتبط با گروه

عناصر پراکنده از نظر بصری گیج کننده هستند. چشم خواننده نمی داند کجا باید مستقر شود یا کدام اطلاعات مربوط به یکدیگر است.

 

اطلاعات خود را در قالب قطعات کوچک و قابل مدیریت سازماندهی کنید. اگر یک تیتر و یک زیر عنوان مرتبط هستند ، آنها را کنار هم قرار دهید. اگر آدرس شما در صفحه ظاهر شد ، آن را در یک بلوک کوچک محکم قرار دهید و کمی فاصله سفید بین آن بلوک و سایر عناصر قرار دهید.

 

بصری عناصر مرتبط را با هم گروه بندی کنید ، و خواننده هر قسمت را به عنوان یک واحد به عنوان مورد نظر شما در نظر می گیرد.

 

اصل نتیجه این است که اطلاعات غیر مرتبط باید با فضای سفید ، خطوط و حاشیه ها از هم جدا شوند.

 

برای مثال کاتالوگی را در نظر بگیرید که خودرویی را برای فروش تبلیغ می کند. ویژگی های خودرو را می توان نزدیک به یکدیگر در یک لیست گلوله ای ذکر کرد. نزدیکی آنها نشان می دهد که آنها با هم مرتبط هستند. اما شما نمی خواهید اطلاعات تماس خود را در همان لیست قرار دهید. در عوض ، شما می خواهید این اطلاعات را در یک بلوک جداگانه ، با فاصله سفید از لیست ویژگی ها ، گروه بندی کنید.

 

هم ترازی

ممکن است احساس نکنید که مواردی را به طور تصادفی در صفحه قرار می دهید – اما مگر اینکه آگاهانه هر عنصر جدید را با چیزی در صفحه هماهنگ کنید ، این دقیقاً همان کاری است که شما انجام می دهید.

 

مانند گروه بندی ، هم ترازی به خواننده کمک می کند تا اطلاعات را هضم کند. خط خیالی که اقلام تراز را به هم متصل می کند ، ارتباط آنها را تقویت می کند و چشم را خوشحال می کند.

 

با خیال راحت گزینه های مختلف تراز را آزمایش کنید. چپ یا راست به نظر می رسد چشمگیر و مدرن در مقایسه با ظاهر سنتی “مرکز دعوت عروسی” است.

 

کنتراست و تأکید

کنتراست تأکید ایجاد می کند. اگر می خواهید تیتر خود را به آسمان فریاد بزنید ، آن را در نوع با کنتراست بالا تنظیم کنید. آن را بزرگ یا جسورانه کنید یا آن را در پس زمینه رنگ معکوس قرار دهید.

 

کنتراست همچنین گروه بندی طبیعی را ارائه می دهد . یک مورد با تضاد بالا لزوماً از دیگران جدا می شود.

 

وحدت بصری

همه می دانند که باید سعی کنید رنگ هایی را انتخاب کنید که با یکدیگر هماهنگ هستند. آنچه کمتر کسی می داند این است که با تکرار رنگ ها ، لوگوها ، نمادها یا اشکال در طول پروژه خود ، احساس وحدت ایجاد می کنید-این احساس که این سند ، خواه یک برگه یک صفحه ای یا یک کتاب کامل ، “همه یک قطعه است. ” یک موضوع بصری را انتخاب کنید و آن را ادامه دهید. پروژه شما مانند یک کل واحد به نظر می رسد.

 

فضای سفید

فضای سفید به فضای خالی بین عناصر طراحی اشاره دارد. از فضای سفید آزادانه استفاده کنید! مبتدیان تقریبا همیشه در مورد فضای سفید بسیار کم اشتباه می کنند. زیاده روی در آن تقریباً غیرممکن است.

 

با دادن فضای تنفس به عناصر گرافیکی خود ، به چشم خواننده کمک می کنید تا از موضوعی به موضوع دیگر به راحتی جریان یابد. درهم ریختگی احساس خستگی بینایی ایجاد می کند. فضای سفید پادزهر است ، یک صفحه تمیز ، باز و دعوت کننده ایجاد می کند.

 

 

نمونه کارهای طراحی کاتالوگ رسانه هنر برتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *